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"Platoni mė eshte mik, por e vėrteta, edhe mė shumė."
- Aristotel
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Tekste mbi Nėnėn, Houellebeck (shkrimtar francez) |
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31/01/2011 - 21:38
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"Je savais au moins qu'elle existait,
je pouvais la situer, généalogiquement parlant
(mźme si j'ignorais en général dans quelle partie du monde
elle pouvait bien se trouver).
Ma soeur l'a vue encore bien moins souvent que moi,
pour elle ēa devenait une présence quasi-fantomatique.
Mais il est frappant de constater que ces enfants
qui ont vécu toute leur vie dans une famille d'adoption,
parfois heureuse, éprouvent quand mźme
(en général vers la fin de l'adolescence)
le besoin de retrouver leurs "vrais parents".
Interrogés, tous répondent qu'ils éprouvent le "besoin de savoir".
......
Cela débouche rarement sur une relation durable.
Ils se contentent souvent d'une rencontre,
et d'une seule.
Quelques heures pour toute une vie.
Ce qui se passe pendant ces quelques heures
est évidemment un grand mystčre ;
il me semble cependant que je suis, mieux qu'un autre,
en mesure de l'imaginer.
Il n'y a, chose curieuse, presque jamais de haine ;
non, ce qui est en jeu est quelque chose de plus froid,
et de plus triste.
Il n'y a pas davantage de pardon,
et j'avoue que je prends assez mal les déclarations de ma mčre,
"on doit tous se pardonner les uns les autres", etc.,
oł elle s'efforce de singer Dostoļevski, dans ce qu'il a de plus exaspérant.
Je n'y vois qu'une ultime pitrerie, et du genre sinistre.
Ce qui est en jeu,
c'est la reconnaissance qu'un mal a été commis dans le monde ;
et que, d'anneau en anneau, il continue de dérouler ses conséquences.
C'est la reconnaissance, aussi, que ce mal est définitif ;
que rien de ce qui a été commis ne pourra źtre défait.
C'est la reconnaissance, enfin, que ce mal est limité ;
c'est la transformation d'un mal indéfini, ignoble,
en un mal restreint, défini dans l'espace et dans le temps.
C'est une tentative d'interruption
du déroulement illimité des chaīnes causales ;
de la reproduction sans fin du malheur et du mal.
.....
On peut briser la chaīne de la souffrance et du mal.
Tous cependant, mźme ceux qui n'ont pas cette force,
tirent, de cette rencontre, un grand enseignement.
C'est en quelque sorte la face sombre du Tat tvam asi,
le "Tu es ceci",
dans lequel Schopenhauer voyait la pierre angulaire de toute morale.
La face lumineuse, c'est la compassion,
la reconnaissance de sa propre essence dans la personne de toute victime,
de toute créature vivante soumise ą la souffrance.
La face sombre, oui, c'est la reconnaissance de sa propre essence
dans la personne du criminel, du bourreau ;
de celui par qui le mal est advenu dans le monde.
Sa propre essence, on l'a ą présent devant soi ;
alors qu'on est, en mźme temps, la principale victime.
Ce qui se produit alors est difficile ą décrire,
mais n'a rien ą voir avec le pardon chrétien.
C'est plutōt comme une compréhension, une lumičre ;
une connaissance du bien, comme du mal,
comme de sa propre nature, intermédiaire.
Et un souhait, autant que possible,
qui peut prendre la forme d'une pričre,
d'źtre délivré de l'emprise de la voie mauvaise."
Michel Houellebecq
P. 207-208
Ennemis Publics
Michel Houellebecq et Bernard-Henri Levy Pėrkthim :E dija tė paktėn qė ajo ekzistonte, arrija ta shquaja, flas nė mėnyrė gjeneallogjike (megjithėse nuk e dija nė cilėn pjesė tė botės mund tė gjėndej). Motra ime e ka parė akoma mė rallė se unė, pėr tė, ajo ish kthyer nė pothuaj njė fantazmė.
Kėtu interesant ėshtė fakti tė pėrmendet sesi fėmijėt qė pasi kanė jetuar gjithė jetėn nė njė familje adoptive, shpesh tė lumtur, duan megjithatė njė ditė (pėrgjithėsisht nga fundi i fėmijėrisė) tė gjejnė prindėrit e tyre "tė vėrtetė".
Tė pyetur, tė gjithė pėrgjigjen qė i shtyn "nevoja ta dinė". …..
Por tepėr rrallė lidhja bėhet e qėndrueshme. Pėrgjithėsisht ata mjaftohen me njė takim, njė tė vetėm. Disa orė pėr njė jetė tė tėrė. Ajo qė ndosh pėrgjatė kėtyre orėve, ėshtė sigurisht njė mister i madh; por mė ngjan megjithatė qė mė shumė se dikush tjetėr, jam nė gjėndje ta imagjinoj........ vazhdon
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04/02/2011 - 20:15
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Pėrkthim :
E dija tė paktėn qė ajo ekzistonte, arrija ta shquaja, flas nė mėnyrė gjeneallogjike (megjithėse nuk e dija nė cilėn pjesė tė botės mund tė gjėndej). Motra ime e ka parė akoma mė rallė se unė, pėr tė, ajo ish kthyer nė pothuaj njė fantazmė.
Kėtu interesant ėshtė fakti tė pėrmendet sesi fėmijėt qė pasi kanė jetuar gjithė jetėn nė njė familje adoptive, shpesh tė lumtur, duan megjithatė njė ditė (pėrgjithėsisht nga fundi i fėmijėrisė) tė gjejnė prindėrit e tyre "tė vėrtetė".
Tė pyetur, tė gjithė pėrgjigjen qė i shtyn "nevoja ta dinė". ….
Por tepėr rrallė lidhja bėhet e qėndrueshme. Pėrgjithėsisht ata mjaftohen me njė takim, njė tė vetėm. Disa orė pėr njė jetė tė tėrė. Ajo qė ndosh pėrgjatė kėtyre orėve, ėshtė sigurisht njė mister i madh; por mė ngjan megjithatė qė mė shumė se dikush tjetėr, jam nė gjėndje ta imagjinoj.
Nuk ka, ēuditėrisht, pothuaj fare urrejtje; Nė lojė ėshtė diēka tjetėr mė e ftohtė mė e trishtė.
Nuk ka po ashtu as tė falur, dhe e pohoj qė nuk mė pelqejnė hiē deklaratat e nėnės time, "tė gjithė, duhet ti kėrkojmė falje njėri-tjetrit", etj., me tė cilat ajo pėrpiqet tė imitojė si majmun Dostojevskin nė ēfarė ka mė irrituese.
Ajo qė ėshtė nė lojė, Ėshtė njohja e sė keqes, qė u bė dhe qė spiralet e sė cilės vazhdojnė akoma tė lėnė pasoja. Ėshtė njohja, po ashtu, qė kjo e keqe ėshtė definitive; dhe qė asgjė nga sa u bė, nuk mund mė tė ēbėhet. Eshtė njohja, mė nė fund, qė kjo ėshtė njė e keqe e kufizuar; Ėshtė transformimi i kėsaj tė keqeje, nga e papėrcaktuar, e ulėt, nė tė pėrcaktuar e tė limituar nė hapėsirė e kohė. Ėshtė njė pėrpjekje pėr ta ndaluar mekanizmin shkakor; tė prodhimit pa fund tė fatkeqėsisė dhe tė keqes.
….
Mund ta ndalim mekanizmin e vuatjes dhe tė keqes. Tė gjithė, bile edhe ata qė nuk e kanė kėtė force, nxjerrin, nga ky takim, njė mėsim tė madh. Ėshtė pak a shumė, ana e errėt e Tat tvam asi, "Ti je ky", nė tė cilin Shopenhauer shihte gurin themeltar tė ēdo morali. Ana me dritė, ėshtė dhėmbshuria. njohja e vetvetes tek personi i ēdo viktime, tė ēdo qėnie njerėzore qė pėson vuajtje. Ana e errėt, po, ėshtė njohja e vetvetes tek personi i kriminelit, i xhelatit; i atij prej tė cilit e keqja u shkaktua. Vetveten e kemi nė kėtė moment pėrpara nesh; atėherė qė jemi, nė tė njėjtėn kohė, viktima kryesore. Kjo qė prodhohet ndėrkaq ėshtė vėshtirė tė pėrshkruhet, por s'ka asgje tė pėrbashkėt me tė falshmen e krishterė. Mė tepėr ėshtė si njė mirėkuptim, si njė dritė; njohja e sė mirės, po ashtu e sė keqes, por edhe e vetes, ndėrmjetėse. Dhe njė urim, sa tė jetė e mundur, qė mund tė marrė formėn e njė lutjeje, pėr tu ēliruar nga tundimi i rrugės sė gabuar.
Michel Houellebeck Faqe 207 - 208 Ennemis Publics (Armiq Publikė) Michel Houellebeck dhe Bernard-Henry Levy
ps: kush do te korrigjoje bujrum, se te veshtira qamet keto tekstet pak psikollogjike, sidomos per mua, qė nuk kam hiē referenca tekstesh analoge ne shqip.
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