Navigim


 Forum Rules Vini re !
> Artur Bejzade, peshkatar
V
Postieri-Forumit
postuar 15/07/2008 - 10:04
Postimi #1


Tellall Qeveritar
Iconė e grupit




Astrit Cani



Artur Bejzade, peshkatar





Na ishte njėherė televizioni shqiptar. Nuk e dijmė a pati ndokur aty njė tryezė tė rrumbullakėt, nuk e dijmė a na qe ndopak Kamelot. Vitet pėr tė cilat flas ishin ato kur ne dilnim nga materializmi pa liri, dhe hynim kėmbėekrye nė materializmin me liri, qė e perverton edhe vetė idenė e lirisė. Nse nė kėtė kohė vėrshuan spiritualistėt (me sekte, nėnsekte, dogma dhe nėndogma), spiritualizmi nuk u duk gjėkundi nė horizont. U rindėrtuan objektet e kultit, por subjektet mbetėn tė pakultivuara. Premisat ishin tė errėta. Lindja e pluralizmit kulturor, u pėrurua me vjedhjen e arkivit tė kėtij televizioni. Mund tė duket se pikėrisht kjo vjedhje shėnoi lindjen e pashmangshme tė mafies sė re kulturore nė Shqipėri.


Nė kėtė moment (gjysma e parė e viteve ?90) njė njeri i dhėnė pas dritės dhe dritėshkrojės, i vendosur nė pult, fillon tė ndryshuarėt e perceptimit tė spektatorit filmik, na katapulton nė magjinė e njė arti, kinemasė, qė nė fakt ngelet i kritikueshėm si i pari qė krijoi konformizmin e pėrgjithshėm ose planetar ndaj spektaklit. Veē pati hereziarkėt e vet, anarkistė e vizionarė, godardė e kubrickė, artistė tė klasit mė tė lartė, nga ata qė kanė diēka pėr tė na dhėnė, nga ata qė e kritikojnė dhe i shpėtojnė ekonomisė sė spektaklit, duke na mėsuar sė pari ekonominė e qenies njerėzore.


Ky pėrzgjedhės i shquar dhe i harruar pėr sė gjalli, me estetikėn e tij origjinale dhe frymėzuese, jo vetėm iu kundėrvu realizmit socialist, nga i cili disa bėnin sikur dilnin e tė tjerė bėnin sikur zgjoheshin, por i rezistoi mrekullisht edhe realizmit socialist amerikan. Puna e tij iu kundėrvu gjithaq edhe pse pėr pak kohė, pornokracisė, qė lulėzoi mė vonė, me ballkanizimin etnofolklorik me bazė tė gjerė pulsionale tė Ballkanit.


Unė me brezin tim n?atė periudhė ishim nė moshėn mė tė mirė tė njeriut: hunda s’na kishte zėnė ende lesh (kishim nuhatje tė jashtėzakonshme), veshėt s’na kishin vėnė ende dyll (ishim sidomos dėgjues tė mirė, bij tė radios). Besonim te Zoti si krijuesi i jonė dhe si krijuesi e frymėzuesi i Mr. Al Pacino dhe Mrs. Michelle Pffeifer.


Nė kėtė moment, ne shihnin te televizioni njė burim kulture, dhe nė fakt pėr ne ashtu rezultoi. Duke lundruar nė kanalin tonė, ne pamė njė seri filmash nga mė tė mirėt e tė gjitha kohėve dhe vendeve, kryesisht nė gjuhė origjinale dhe tė pėrkthyer mirė, ēka na ndihte edhe nė pėrvetėsimin e gjuhėve tė huaja.


Nė fakt, disa njerėz gjendeshin pas gjithė kėtij operacioni kulturor. Ky shkrim pėrmend veē njėrin, z.Artur Bejzade, i denjė pėr kėtė elozh tė vonuar.


Dikush, me njė thjeshtėzim tipik shqiptaresk, nė mėnyrė tendencioze, do mėtojė se Bejzade ishte thjesht nė vendin e duhur nė momentin e duhur, por unė them se ai nė radhė tė parė ishte personi i duhur, dhe kam prova pėr kėtė. Nė fakt kėta janė njerėz qė e kan kapakun gati vetėm pėr tė mirėn, sepse mėtojnė qė kanė sensin e masės, nė fakt masėn ua jep dijenia se janė tė parealizuar, e nuk i kemi parė t?ia vėnė atė kapak tė keqes…


Nuk dua, dhe nuk di tė kujtoj shumė tituj. Njė film me seri do e pėrmend patjetėr: gjermanin Enigmat e rėrės. Mandej serinė e pakrahasueshme tė filmave francezė. Mandej kryeveprat hollywoodiane (?Dritarja mbi oborr?, etj.) dhe tė tjerat nga Amerika (?Vdekja nuk di tė lexojė?); perlat e paēmuara tė shkollės italiane (Djemtė e rrugės Panisperna), filmin ?Vdekja e njė poeti? nga Spanja.


Filigranė e kėtij korpusi ishin filmat e dashurisė, ku ne mėsuam ta perceptonim erotizmin si diēka me vlerė dhe si vlerė e kultivuar dhe e kultivueshme… Ishim ēunakė por e kishim kuptuar ku ishte e bukura e moshės qė na priste. Vetė Bejzade ishte i dashuruar pas Nastasja Kinskit. Kozmogonia e tij filmike ishte e ndriēuar nga rrezet e argjendta tė nitratit tė dashurisė. Zgjidhte edhe filma dramatikė, epikė, satirikė… por nė thelb prekja e tij dhe shqisa e tij e gjashtė, ajo e muzikės kozmike, ishte e lirės.


Nga njė satirė te njė film aksion ja ku ēelnin Lulet e mollės, qė lageshin nga Lot nė shi, dhe ja ku ato lule na dhuronin Ēaste magjike. Karrigeja nė maje tė kodrės te Dashnorėt e Maries, ishte nė fakt vendi ideal i spektatorit ideal tė filmit. Narracioni filmik hynte sakaq nė jetėt tona dhe i mbrunte sipas imazhit tė vet, gjithmonė e mė bukur - muzika bėhej harmoni e gjallė.


I mrekullueshėm ishte fakti se ne po shihnim gjėrat mė tė mira tė etérit, pa pasur aspak idenė se kėta ishin punė tė regjizorėve mė tė mėdhenj. Burimi ishte platonik, ideal. Ne nuk pyesnim fare pėr regjizorėt. Shumė mė vonė (nė moshė tė pjekur, sic!), zbuluam se kėta ishin regjizorėt mė tė mėdhenj tė botės sė filmit, por kjo s’na e ndryshoi fare perceptimin, pėr mos me thanė, na la si na gjeti. Vazhduam t’i donim ato vepra dhe t’ushqeheshim me kujtimin e tė pamit tė tyre pa ia mbushur mendjen vetes se kėta ishin punė tė disa personave, pasi ne ishim jo vetėm spektatorė inteligjentė por edhe pjesmarrės nė krijim. Ky ėshtė fat dhe fakt. Tė hysh nė vepėr pa mik. Tė lidhesh me dashuri, me ide.


N’atė dimension tė realitetit (dhe ndoshta vetėm aty) Shqipėria ishte njė ujdhesė fatlume. Por nė qoftė lumturia njė iluzion, shija e saj qė ne e ndjemė ishte reale, dhe askush s’mund ta mohojė se ajo qė perceptonim me ndihmėn e atyre filmave ishte lumturia, moskokėēarse dhe haplehtė, vegimtare dhe ideale; la bonheur: gati gati, ora e mirė.


Besoj se nė mos i pastė bėrė tė tėra Artur Bejzadja, sė paku ai ėshtė per ne modeli i shkėlqyer i punėtorit tė etérit. Dhe ėshtė puna ajo qė e bėn etérin eternel. Ai ? e kush e ka harruar buzėqeshjen e tij! - kishte me thesarin filmik tė regjizorėve tė mėdhenj njė konfidencė qė vetėm njė i barabartė mund ta ketė. Jo njė primum inter paris, aq sa njė i barabartė nė mesin e tė parėve.


Me qenė filolog ėshtė e pamundur nė Shqipėri. Por ka pasė njerėz qė ia kanė dalė, tė paktėn pėr njė kohė. Artur Bejzade, mbetet i veēantė nė kėtė. Nė misionin e tij estetik tė pėrmbushur me thjeshtėsinė e qytetarit tė vėrtetė, e ilirit, romakut, grekut tė lashtė, anglezit… Artur Bejazde, pėrfaqėson edhe i vetėm (por s’ėshtė dhe pa shokė), tipin e vėrtetė dhe tė ēmuar tė merakliut.


Nė kohėn tonė tė shnjerėzuar, kur spektakli ose grumbulli i tė gjitha iluzioneve pa lavdi po i fundos tė gjitha, po fundos librin, po dhunon artet, po e bastardon kinemanė, kur njerėzit si Bejzade nuk e gjejnė mė vendin e vet, prapė Bejzade pėr tė cilin flasim (pra ai i fillimiviteve ?90) arrin edhe sot tė komunkiojė pasion e pėrkushtim ndaj sė bukurės.


Ai nuk ishte njė filmpėrzgjedhės, njė kontrollor cilėsie, njė programator, njė pragmatist. Ai ishte njė peshkatar. Ai na peshkoi tė gjithėve. Na peshkoi me karremin luksoz tė dritėshkrojės.


Kolegė tė tij tė sotėm, o bij tė karaokes egzistenciale! Ju qė keni 20000 filma nė arkiv dhe s’dini qė s’dini me zgjedhė. Kėqyrni prapa jo dhe aq prapa nė kohė, rikthehuni me mendje nė vitet kur duhej tė ishte formėsuar ndėrgjegja juaj, dhe aty do e gjeni njė referencė tė shkėlqyer. Mister Artur Bejzaden, peshkatar.





Tiranė, Maj 2008



botue te TEMA e Tiranės
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Shkrimet e kėsaj teme
- Postieri-Forumit   Artur Bejzade, peshkatar   15/07/2008 - 10:04


Reply to this topicStart new topic
1 anėtar(ė) nė kėtė temė (1 shfletues dhe 0 pėrdorues anonim(ė))
0 anėtar(ė) :
 

RSS Lo-Fi Version
Forumi dhe Ditaret Kendveshtrim 2006-2012
Sot ėshtė : 21st July 2025 - 18:52